Tko danas želi prodavati automobile i zauzeti istaknuto mjesto na tržištu, mora biti spreman investirati puno novaca u marketinške svrhe, a jedan od glavnih načina dokazivanja i promoviranja je upravo kroz arhitekturu.
Egzibicionistički objekt kojega je projektirao arhitektonski ured iz Beča CoopHimmelb(l)au je svojim krivuljama, linijama i različitim kutevima predstavio futurističku arhitekturu i dočarao status koji BMW želi dosegnuti na tržištu.
Povezanost između automobilske industrije i arhitekture je započela još kasnih 20-tih godina prošlog stoljeća kada su se arhitekti poput Le Corbusiera počeli interesirati za ovaj oblik industrije i iz nje direktno preuzeli upotrebu određenih materijala i dostignuća. Osim toga, upotreba i razvoj automobila su utjecali na nove oblike gradnje kao što su javne garaže, praonice, autokuće i slično.
Poznati proizvođači uz svoja imena redovito vežu renomirana svjetska imena iz sfere arhitekture kao što su Norman Foster ili UN Studio. BMW je za svoj centralni objekt otvoren u Leipzigu 2005. angažirao poznatu arhitekticu Zahu Hadid.
Arhitektonski ured CoopHimmelb(l)au je pobjedio na internacionalnom natječaju za novi objekt BMW-a između 27 kandidata. Na natječaju su sudjelovali poznati arhitekti i uredi kao što su Zaha Hadid, Morphosis, MVRDV, Sauerbruch Hutton Architekten, Jürgen Mayer H. i Dominique Perrault.
Parola koja je trebala opisati budući objekt je bila: dinamičan, izazovan, profinjen, povezan s radošću. BMW je želio prirediti nezaboravan i impresivan posjet svakom od svojih 250 dnevnih posjetitelja i potencijalnih kupaca njihovih automobila.
U novom objektu posjetitelji mogu vidjeti izložbe, priredbe, uživati u gastronomskim specijalitetima i shoppingu. Sam objekt se prostire na 25.000 m2 kroz ukupno tri podzemne i četiri nadzemne etaže, organizirane kroz devet nivoa.
Objekt se izvija iz svog fizički postavljenog korpusa i simbolizira brzinu i dinamiku vožnje te na taj način sjedinjuje arhitektonske simbole i značenja s onima iz svijeta automobila. Na neki način je ovo paradoksalno, jer nepokretna građevina izražava svu moć i dinamiku brzih automobila.
Prostorna otvorenost i fleksibilnost igraju veliku ulogu u svijetu BMW-a . Objekt ima dinamično formiranu i skulpturalnu krovnu površinu veličine 16.000 m2. U objektu se nalaze veliki ulazni prostor s prodajnim mjestima i uredima, dva restorana, konferencijska dvorana, foyer, terase, trgovine, bistroi itd.
Nakon četiri godine gradnje, 20/21. listopada, objekt je otvoren za posjetitelje, a 23. listopada počinje sa svojim redovnim radom.
Ukoliko putujete u München, svakako posjetite ovo zadivljujuće zdanje!