interijer

NAMJEŠTAJ I OPREMA

OBAVIJESTI

Natječaj za izradu idejno oblikovnog rješenja namještaja od cjelovitog drva KVRGA

Natječaj za izradu idejno oblikovnog rješenja namještaja od cjelovitog drva KVRGA
Projektni zadatak Natječaja za dizajn namještaja od cjelovitog drveta sa vidljivim „zdravim“ kvrgama

05.03.2014.

Era grupa

0

ERA GRUPA d.o.o. (u daljnjem tekstu: ERA), iz Vinkovaca, Senjskih uskoka 31, OIB: 15377751157 koju zastupa Drago Veselčid raspisuje, a Institut za razvoj i upravljanje dizajnom i intelektualnim vlasništvom – IDEA + (u daljnjem tekstu IDEA +),iz Zagreba, Kaptol 24, OIB: 12630541373 kojeg zastupa Romina Radović provodi javni

Natječaj za izradu idejno oblikovnog rješenja namještaja od cjelovitog drva

KVRGA

UVOD

ERA Grupa je grupacija hrvatskih proizvođača namještaja nastala u cilju stvaranja nove robne marke namještaja koja komunicira tradicionalne vrijednosti hrvatske industrije namještaja zasnovane na prirodnim materijalima i održivoj proizvodnji.

Članice ERA grupe su vodedi hrvatski proizvođači namještaja koji djeluju na tržištima europske unije i šire već dugi niz godina, te koji su u svoju poslovnu strategiju uvrstili dizajn i društveno odgovorno ponašanje kao imperativ poslovanja.

ERA je nova marka namještaja čije osnovne karakteristike su da proizvod marke ERA je:

-    dizajniran od strane hrvatskih dizajnera, proizveden u Hrvatskoj, oblikovan u skladu sa principima eko dizajna, visokokvalitetan, sa dugim jamstvenim rokom.

Ovaj Natječaj za izradu idejno oblikovnog rješenja namještaja od cjelovitog drva- KVRGA (u daljnjem tekstu: „Natječaj“) je dio marketinškog plana ERA u cilju razvoja nove kolekcije namještaja i proširenja ponude proizvodnih programa Grupe.

KONTEKST

Namještaj ERA je oblikovan u skladu sa eko principima oblikovanja proizvoda. U današnje vrijeme karakteristike dizajna poput funkcionalnosti (djelotvornost, ergonomičnost, trajnost) i proizvodnosti (tehnološka izvedivost, ekonomičnost proizvodnje i distribucije) se podrazumijevaju, a sve više do izražaja dolazi ekološka, ergonomska, a posebno etička komponenta proizvoda.

Svjesnost i znanje o etičnom proizvodu je odgovornost svih sudionika u stvaranju ali i u lancu životnog vijeka proizvoda: odgovornost dizajnera i proizvođača, osim samog oblikovanja proizvoda, sastoji se u oblikovanju proizvoda u skladu sa sigurnosti u izradi, kao i racionalnim korištenjem svih dostupnih resursa i odgovornost krajnjeg potrošača, od kojeg se očekuje da u skladu sa svojim društveno odgovornim ponašanjem odabere proizvod koji je proizveden i oblikovan odgovorno s etičnim načelima društveno odgovornog poslovanja.

ERA prodajni saloni su saloni namještaja u kojima je predstavljen ekološki prihvatljivi, većinom namještaj izrađen od cjelovitog drva, visoke kvalitete, izrađen po principima eko dizajna, čiji korisnici su ekološki osviješteni i cijene vrijednost suvremenog stanovanja kao spoj pametne funkcionalnosti i estetike.

Od namještaja koji nosi marku ERA očekuje se da je izrađen od visokovrijedne drvne sirovine, dizajniran i inovativan, te da objedinjuje mogućnost tehnološke i majstorske izrade, kao i da je izrađen u skladu sa principima eko dizajna i društvene odgovornosti.

U projektnom zadatku natječaja definirani su određeni predmeti/proizvod koji se traže, odnosno njihova funkcija te je zahtjev da bude upotrebni predmet, koji odražava kreativnost i inovativnost autora/ tima, a da je izrađen prvenstveno od cjelovitog drveta sa vidljivim „zdravim“ kvrgama, kao i da odražava promišljanje i emocije koje autor povezuje uz drvo i drvne materijale.

Zahtjevi koje uključuje ekološki oblikovan proizvod su:

-    izrađen je od ekološki prihvatljivih materijala, prvenstveno drva i drvnim materijala sa FSC certifikatom

-    u izradi je potpuno izbjegnuta upotreba korištenja opasnih tvari

-    otpad tzv „škart“ u proizvodnji je smanjen na minimum

-    racionalna upotreba sirovina

-    svi repromaterijali koji se koriste u proizvodnji se mogu reciklirati

-    proizvodi su multifunkcionalni

-    jednostavna montaža

-    olakšano čišdenje i održavanje

-    upotreba komponenata proizvoda koje produljuju životni vijek proizvoda

-    uz proizvod prilaganje slikovnih uputa za sastavljanje, upotrebu i održavanje proizvod

-    izbor materijala koji jamče trajnost proizvoda

-    smanjenje točaka koje mogu oslabiti proizvod

-    nastojanje da popravak i buduća restauracija proizvoda budu isplativi

-    povedanje broja godina za koje je data garancija proizvoda

-    post prodajni servisi za popravak, zamjenu proizvoda

-    minimaliziran broj dijelova proizvoda

-    minimalizirana različitost materijala

-    izbor materijala koje je jednostavno reciklirati

-    izbjegavanje materijala na bazi melaminskih smola

- označavanje problematičnih dijelova u fazi uništavanja proizvoda i omogućiti njihovo olakšano odvajanje

CILJ NATJEČAJA

Ovaj Natječaj je dio marketinškog plana ERA u cilju razvoja nove kolekcije namještaja i proširenja ponude proizvodnih programa grupe.

ERA ovim Natječajem traži kvalitetna rješenja za kolekciju namještaja za stanovanje, oblikovanu od strane hrvatskih dizajnera, koja će uvrstiti u svoj proizvodni i prodajni program i tako proširiti ponudu i ujedno ostvariti suradnju sa domaćim kreativcima.

ERA će nagrađena i odabrana rješenja izraditi u fazu prototipa i predstaviti na dva sajma namještaja na području EU tijekom 2014 i 2015.-te godine.

TEMA NATJEČAJA: DIZAJN NAMJEŠTAJA ZA KUĆANSTVO

Potrebno je oblikovati namještaj za kućanstvo:

-    prema namjeni u prostoru

: dnevna soba

: blagavaonica

-    prema funkciji

-    prema materijalu

: namještaj za pohranjivanje ili odlaganje

: namještaj za sjedenje

: za rad i blagovanje

: sitni namještaj

: od cjelovitog drveta

-    prema stilu i starosti

: suvremeni namještaj

Kako bi kolekcija namještaja, vizualno i funkcionalno bila prepoznatljiva, za pojedini prostor potrebno je definirati

DNEVNA SOBA: potrebno minimalno oblikovati jedan od elemenata 1 i 2

1.   element za odlaganje stvari komoda, regal, police za knjige, tv..)

2.   sjedenje (sofa, dvosjed, trosjed)

3.   klub stolić

4.   radni stol/ kućno radno mjesto

5.   rasvjeta

6.   sitni namještaj

BLAGAVAONICA: potrebno minimalno oblikovati jedan od elemenata 1 i 2

1.   stol / mogućnost razvijanja programa stolova za 4, 6 ili više osoba

2.   stolica/ tapicirana, sa i bez rukonaslona

3.   element za odlaganje stvari (komoda, regal, police za knjige, tv..)

4.   rasvjeta

5.   sitni namještaj

Autor može oblikovati i dodatne elemente koji nisu na popisu ukoliko smatra potrebnim i inovativnim, kako bi bolje prikazao koncept i ideju kolekcije namještaja.

ZAHTJEVI KOJI SE OČEKUJU OD NOVOG PROIZVODA

PROIZVOD MORA ZADOVOLJAVATI SLJEDEĆE ZAHTJEVE:

  •  funkcionalne zahtjeve: antropometrijsko-ergonomske zahtjeve, fiziološko-higijenske zahtjeve,
  •  tehnološke zahtjeve: vrsta proizvodnje i tehnološke mogućnosti proizvođača grupe ERA
  •  tehnološko-ekonomske zahtjeve: ekonomičnost proizvoda (od budućeg proizvoda se očekuje dasvojom izradom bude primjeren cijeni sličnih proizvoda na tržištu)
  • estetske  zahtjeve:  moderan  dizajn  jednostavnih  linija,  koji  proizlazi  iz  jedinstva  estetskih  i funkcionalnih karakteristika
  •  ekološka podobnost u izradi i upotrebi
  •  eventualni način pakiranja i aplikacija logo „ERA“

TEHNIČKO-TEHNOLOŠKI ZAHTJEVI

MATERIJALI:

Prednost se daje prirodnim ekološkim materijalima, posebice cjelovitom drvu (masiv) sa „zdravim“ kvrgama, što je i tema Natječaja.

Osnovni materijal:

-      je cjelovito drvo i drvni materijali, odnosno drvna sirovina koja je zastupljena u Republici Hrvatskoj i to: hrast, bukva, orah, grab, jela, masivno (cjelovito) drvo sa “zdravim” kvrgama

Ukoliko rješenje opravdano zahtjeva, moguća je upotreba pomodnog materijala.

Pomodni materijal:

-    uslojena furnirska ploča (šperploča), furnirana panel ploča

-    materijali biljnog, životinjskog ili mineralnog porijekla, ili prirodnim polimerima, kao i sintetskih ukoliko su ekološki prihvatljivi.

Nije dozvoljena upotreba drvnih ploča poput iverice ili vlaknatice (MDF).

Površinska obrada:

-      biljna ulja, voskovi, premazi /ekološki prihvatljive površinske obrade

MONTAŽA

Zbog distribucije i skladištenja elemenata, bitno je pri oblikovanju voditi računa o mogudnosti i načinu slaganja namještaja pri transportu, demontaži namještaja, pri čemu je bitno izbjeći komplicirana rješenja, kao i nepotrebne montaže.

TEHNOLOGIJE IZRADE

Moguća je izrada proizvoda prihvatljivih tehničkih i konstrukcijskih rješenja, korištedi sve tehnologije izrade i obrade cjelovitog drva.

NORME

Proizvodi moraju biti oblikovani u skladu sa EN, pricipima eko dizajna i ergonomije.

TRŽIŠNI ZAHTJEVI

TRŽIŠTA NA KOJA ĆE SE NOVI PROIZVOD PLASIRATI

Proizvodi de biti izloženi u salonima ERA, ali namjena je i plasirati ih na šire tržište Europske Unije.

KRAJNJI KORISNIK/ KUPAC

Kupac ERA proizvoda je ekološki osviješteni i cijeni vrijednost suvremenog stanovanja kao spoj pametne funkcionalnosti i estetike, bez obzira na životnu dob.

CIJENOVNI RAZRED

Proizvodi ERA su oblikovani prema visokim ekološkim standardima, od strane profesionalnih dizajnera, izrađeni od visokovrijednih materijala, koristedi suvremene tehnološke mogudnosti i vještine i znanja vrsnih majstora, stoga i proizvodi ERA se na tržištu nalaze u višem cijenovnom razredu, sa visokom dodanom vrijednošdu. ERA proizvodi spadaju u rang proizvoda višeg cijenovnog razreda, namijenjeni su ne samo kupcima više kupovne moći, već kupcima koji prepoznaju trajnost i kvalitetu, kako izrade tako i dizajna.

KRITERIJI VREDNOVANJA RJEŠENJA

Ocjenjivački sud će prilikom vrednovanja natječajnih radova dati prednost inovativnim, kreativno osmišljenim, profesionalno i suvremeno artikuliranim rješenjima izrađenim na temelju natječajnog projektnog zadatka i samostalnog istraživanja i promišljanja teme Natječaja.

Osnovni parametri prilikom ocjenjivanja bit će:

  •  Konceptualna jasnoća i konzekventnost
  •  Kvaliteta dizajnerske artikulacije (usklađenost konstruktivnih, funkcionalnih, ergonomskih iformalnih parametara)
  •  Sigurnost korištenja i kvaliteta budućeg proizvoda
  •  Fukcionalnost
  •  Tipološka, funkcionalna i estetska inovativnost
  •  Posebno će se cijeniti inteligentna i inovativna uporaba prirodnih materijala
  •  Posebno će se cijeniti inovativnost u upotrebi/ funkciji predmeta
  •  Tehnologičnost i ekonomičnost
  •  Novost
  •  Kreativnost
  •  Izvedivost

DODATNE INFORMACIJE I NAPUTCI Naputci za projektiranje:

  •  Odabir materijala s ekološki prihvatljivog aspekta, koji se mogu reciklirati kao i što treba razmišljati i o ekološkom sustavu pakiranja i prijevoza
  •  Inovativnost i kreativnost budućeg proizvoda mogu se očitovati kao:

o   kombinacija i izbor materijala cjelovitog drva

o   namjena predmeta

o   novost u funkciji predmeta

o   novost u upotrebi predmeta, komunikacija s proizvodom

o   novost u načinu obrade materijala, konstrukcije predmeta

o   koncepcija različitih načina distribucije

  •  Antropometrijski zahtjevi namještaj za sjedenje, rad i odlaganje: potrebno je dimenzionirati namještaj u skladu sa antropometrijskim zahtjevima
  •  Zdrastveni aspekti namještaja: konstruirati optimalni položaj tijela za vrijeme upotrebe pojedinog elementa kolekcije
  •  Fiziološko-higijenski zahtjevi za namještaj: treba uzeti u obzir mogućnost čišćenja i održavanja, ovisno o odabiru materijala i oblika
  •  Zdrastveno-higijenski zahtjevi: obratiti pažnju pri oblikovanju odabiru materijala na problem čišćenja, kao i pojava alergija
  •  Kreativan način upotrebe i prezentacije materijala cjelovitog drva sa vidljivim ”zdravima” kvrgama

TIP NATJEČAJA

Natječaj je javan. Na natječaj se mogu javiti samostalni autori i/ ili interdisciplinarni kreativni timovi odnosno profesionalni dizajneri, arhitekti, drvni tehnolozi kao i studenti i učenici dizajna, arhitekture, drvne tehnologije, primijenjene umjetnosti i srodnih zanimanja. Natječaj je namijenjen državljanima Republike Hrvatske.

Na Natječaju mogu sudjelovati:

-punoljetne osobe, državljani Republike Hrvatske koje su profesionalni dizajneri, arhitekti ili drvni tehnolozi, kao i studenti arhitekture, dizajna, likovne akademije i drvno tehnoloških studija – samostalni autori ili interdisciplinarni kreativni timovi.

Na natječaju ne mogu sudjelovati:

-članovi Ocjenjivačkog suda, njihovi zamjenici, članovi i sastavljači natječajnog zadatka, kao ni njihovi bliski srodnici i poslovni suradnici iz uže radne grupe. Na natječaju također  ne mogu sudjelovati članovi ERA GRUPE kao niti njihovi bliski srodnici i/ ili suradnici.

- na Natječaj se ne mogu prijaviti radovi koji su nastali u sklopu obrazovnog sustava (mentorirani radovi).

Natječaj je podijeljen u dvije kategorije:

I.            Profesionalni dizajneri: kategorija autora iznad 26 godina starosti, koji su navršili 26 godina na dan predaje rada 2.4.2014.g., i ujedno autori koji su završili školovanje na obrazovnim ustanovama srednjoškolskog ili visokog obrazovanja za dizajn, arhitekturu, umjetnost ili drvnu tehnologiju

II.           Mladi dizajneri: kategorija autora do 26 godina starosti, koji nisu navršili 26 godina na dan predaje rada 2.4.2014.g., i ujedno su autori koji su završili školovanje ili se još školuju na obrazovnim ustanovama visokog obrazovanja za dizajn, arhitekturu, umjetnost ili drvnu tehnologiju. Na Natječaj se ne mogu prijaviti radovi koji su nastali u sklopu obrazovnog sustava (mentorirani radovi).

Na Natječaj se mogu javiti samostalno autori ili interdisciplinarni kreativni timovi. Ukoliko se prijavljuje kao interdisciplinarni kreativni tim treba se odrediti zajednički predstavnik tima zadužen za komunikaciju tijekom Natječaja.

Natjecatelji mogu sudjelovati u jednoj od kategorija. Ukoliko se na Natječaj prijavljuje tim autora, potrebno je odrediti predstavnika tima.

U kategoriji II. Mladi dizajneri ne mogu kao članovi tima sudjelovati profesionalni dizajneri, odnosno ukoliko je jedan član tima iznad 26 godina na dan predaje rada 2.4.2014.g., tim se prijavljuje u kategoriju

I.Profesionalni dizajneri.

Nakon objave početka natječaja web stranicama ERA www.era.com.hr kao i na stranicama HGK-a, www.hgk.hr, te na internet stranicama članica ERA grupe, autori/ timovi pristupaju prijavljuju svoje sudjelovanje na Natječaju putem elektroničke pošte na adresu dizajn@ideaplus.hr te pristupaju izradi Natječajnog rada.

Svi zainteresirani su pozvani da prisustvuju predstavljanju i usmenom brifingu Natječaja, a svoj dolazak potrebno je da najave do 27.2.2014.g. na dizajn@ideaplus.hr sa SUBJECT: „Brifing“i podacima: ime, prezime, adresa, kontakt.

Datum i mjesto održavanja će biti objavljen na stranicama www.era.com.hr.

Tokom izrade Natječajnog rada mogu postavljati pitanja vezana uz Natječaj voditeljici Natječaja Romini Radović na adresu dizajn@ideaplus.hr do 31.3.2014.godine.

Svi natjecatelji šalju radove pripremljene u skladu s uvjetima Natječaja u za to predviđenom roku. Ocjenjivački sud odabire na prvom zasjedanju odabire Natječajne radove u uži krug, te poziva odabrane autore/ kreativne timove na prezentaciju idejnih rješenja pred Ocjenjivačkim sudom. Nakon prezentacije Natječajnih radova iz užeg kruga, Ocjenjivački sud odabire tri najbolja rješenja, iz obe kategorije.

SADRŽAJ NATJEČAJNIH RADOVA

Prezentacija prijedloga natječajnih rješenja treba sadržavati sve relevantne elemente predstavljene u karakterističnim odnosima i primjenama te na taj način pružiti temelj za razumijevanje predloženog koncepta.

Uz vizualnu prezentaciju, obvezno je kratko tekstualno obrazloženje koncepta i tehnički nacrt sa dimenzijama (tlocrt, nacrt, bokocrt, presjek sa opisom pojašnjenja rješenja (tehnički opis, opis funkcije, naglasiti u čemu je novost/posebnost proizvoda)).

Moguće je priložiti i dodatna pojašnjenja, ukoliko to autor smatra potrebnim.

 Natječajni rad treba sadržavati :

-    prikaz koncepta

-    razradu i prikaz elemenata od kojih se sastoji (ukoliko se sastoji od više elemenata koji se sklapaju u cjelinu)

-    vizualizacije (i) ili modele, odnosno 3D prikaz rješenja u boji (moguće  je vizualizaciju prikazati crtežom rukom, pomodu računala ili prema afinitetu i odabiru autora)

-    osnovne dimenzije (tlocrt, nacrt, bokocrt, presjek sa opisom)

-    opis predviđene tehnologije izrade i završne obrade

-    tekstualni opis koncepta

-    prijedlog / mogudnost aplikacije logo „ERA“

Preporuča se cjelovito rješenje koje konceptualno, tehnološki i likovno ujedinjuje sve navedene zahtjeve. Prezentaciju je moguće prikazati crtežom rukom (prostoručnim crtežom), pomoću računala ili tehnikom

prema afinitetu i odabiru autora/ kreativnog tima. Odabrana tehnika prezentacije se ne smije moći  brisati (ukoliko je odabrana tehnika grafitna olovka i sl. crteži moraju biti „fiksirani“ nekim od načina prema izboru autora).

KORISNE INFORMACIJE I INDEX DIZAJNA

J. Panero i M. Zelnik: Antropološke mjere i interijer, Građevinska knjiga, Zagreb, 1978. S.Tkalec: Konstrukcije namještaja, Zagreb, Šumarski fakultet, 1985.

www.lapibus.hr

www.din.hr

www.finvest.hr

www.ravna.hr/

www.lumi-maks.hr

www.slavonija-di.hr

www.drvostil-kvakan.hr

www.ethnicraft.com

www.team7.at/en/home

www.riva1920.it

www.e15.com

PROJEKTIRANJE I SAVJETOVANJE

Pogledajte više u fotogaleriji

Portal interijerNET.hr koristi cookies (kolačiće) za prikazivanje stranica. Nastavkom pregleda ovih stranica pristajete na to da ih koristimo. Ukoliko to ne želite, postavke možete promijeniti u svojem pregledniku. Za nastavak kliknite gumb "Slažem se".

Slažem se