Spomenite li riječ vizualizacija, što će vam prvo pasti na pamet? Nešto digitalno, vjerojatno za većinu. U današnje vrijeme vizija projekata stvara se uglavnom klikanjem miša, „downlodiranjem“,„sejvanjem“,“fotošopiranjem“...No, svijet mora ići naprijed. Postoji puno problema s digitalnim načinom izražavanja.
1. Kola ispred konja:
Da bi program (CAD, Photoshop, Revit ,itd.) pretvorio ideju u nešto prepoznatljivo, precizna informacija mora iću u računalo. Što to znači? To znači da se ideja mora razraditi do te mjere da ima dovoljno, (čitaj sve), rješenih detalja da bi se objekt vizualizacije mogao doraditi do optimalne mjere u računalu. Optimalne, drugim riječima - efektne. Efektno znači sa željenim rezultatom, a to je opet: izvrsna prva impresija. Iz gore navedenog trebalo bi biti jasno da svaki projekt, koji se digitalno predstavlja u početnoj / idejnoj fazi, bilo investitoru ili bilo kakvoj drugoj publici, mora biti riješen do te mjere da prestaje biti koncept već se pretvara u gotovo rješenje. To je isto što i “uprezanje kola ispred konja”. Dizajn mora “dozrijeti” da bi se mogao efektno prezentirati u digitalnom mediju.
2. Speedy Gonzales? Da bi se ideja obradila digitalno, neminovno je provesti vrijeme potrebno za „input“ informacija u računalo. Često se radi o satima, pa i danima…tjednima ako se radi o većem projektu. Brza komunikacija nove ideje? Mislim da ne.
3. Finalna glazura na nedopečeni kolač: Nedopečeni kolač ne može se “prodati” ma koliko kuhar objašnjavao svoje razloge. Zašto onda isto raditi s dizajnom? Digitalna metoda prikladna je u dizajnu samo pri šematskim prikazima projekta ili ako se radi o arhitekturi ili interijer dizajn projektu, o dočaravanju grubih oblika objekata u prostoru. Dočaravanje “kompletnog karaktera” dizajna digitalnom metodom stoga je neprikladno, da ne kažem nemoguće, u idejnoj fazi projekta. Začuđujuće, “nedopečeni” dizajni masovno se prezentiraju digitalno danas, često s kobnim efektima: investitor je neimpresioniran i dizajner gubi projekt, investitor gubi tržište, (interese potencijalnih kupaca i potporu gradske uprave). Stvaraju se nepotrebni troškovi, gubi se dragocijeno vrijeme i na kraju, zbog nedorađene ili krive prezentacije, projekt propada.
4. Digitalno ili prostoručno - u boj?
Digitalna ilustracija svojom neizbježnom preciznošću i kvazi-kompletnošću privlači kritiku, nešto što je nepoželjno u fazi rane inkubacije projekta.Cilj inicijalne prezentacije je da se klijent “zaljubi” u ideju! Ako prikaz nije vizualno atraktivan, (čitaj: onog izgleda kojeg prosto laičko oko ne prepoznaje), ”ljubavi” neće biti.
Sve dok računala ne počnu pritiskom na tipku pretvarati slike iz mašte u instant fotografije, prostoručan crtež ostat će najbrža komunikacija ideje. A ako je taj isti crtež, (ili ilustracija), vrhunske kvalitete, (čitaj umjetničkih, ali i realnih vizualnih atributa), uspjeh je neminovan. Atraktivna, rukom izrađena skica ima polarizirajući efekt na publiku.Ona ne samo da “prodaje” ideju, nego služi kao putokaz za daljnji razvoj dizajna svakog projekta, bilo da se radi o viziji za novi grad ili ideji za umivaonik u kupaonici.
Igor Silvestar, Dipl. Diz.
Igor Silvestar je diplomirani dizajner s višegodišnjim iskustvom u konceptiranju arhitektonskih i interijer dizajn projekata širom svijeta. Njegov rad uključuje suradnju s vrhunskim internacionalnim tvrtkama u smjeru razvijanja novih projekata čija se vrijednost mjeri u milijardama eura.
Igor Silvestar se školovao prvotno u rodnoj Hrvatskoj, potom u Engleskoj, a većinu karijere proveo je u SAD. On je dobitnik “Halo Lighting” nagrade za dizajn, a između ostalog bio je adjunct professor na odjelu za InterijerDizajn u Atlanta College of Art. Osnivač je prve Hrvatsko-Američke gospodarske komore u Atlanti i član je dobrotvorne organizacije Rotary International. Trenutno radi na konceptu za eko-city na Bliskom Istoku.
Kontakt: