Za početak što nam možete reći o sebi i svom poslovnom iskustvu?
Već od samog osnutka tvrtke Špina bio sam uključen u poslovanje i mogu reći da se moje poslovno iskustvo razvijalo usporedno s razvojem tvrtke. Kako je Špina kroz godine rasla i kako se postepeno formirao brend kakav danas jest, tako sam i ja gradio svoje poslovno iskustvo, od samih početaka usvajanja općih pravila trgovine, pa sve do današnje funkcije direktora tvrtke.
Od kada je tvrtka Špina d.o.o. na tržištu te kako ste krenuli u taj posao?
Tvrtka Špina posluje već više od 20 godina, točnije od 1991. godine. Svoj je rad započela kao obiteljska firma s dva zaposlena djelatnika i s prodajnim prostorom u prizemlju obiteljske kuće u Poreču. U dvadeset godina poslovanja Špina se profilirala u jednu od vodećih hrvatskih tvrtki za opremanje interijera, sa šest prodajno-izložbenih salona di ljem Hrvatske, zapošljavajući pritom 86 djelatnika. Nedavno je otvoren i ekskluzivni salon Špine u centru grada Zagreba .
Koji su osnovni ciljevi tvrtke, te vizija i misija?
Vizija tvrtke Špina je biti najprepoznatljivija trgovina za uređenje interijera s naglaskom na sanitarnu opremu i wellness, prvi izbor kod kupaca, poželjan poslodavac te pouzdan partner dobavljačima, investitorima i ostalim poslovnim subjektima.
Misija je nuditi kupcima kvalitetne proizvode modernog dizajna, uz neizostavnu uslugu od strane educiranih i stručnih djelatnika, pratiti najnovije trendove u branši, razvijati tržište, te stvarati dobre interne i eksterne odnose.
Jedan od brojnih ciljeva tvrtke Špina je aktivno sudjelovati u zajednici. Uvijek osluškujemo što se događa oko nas te se rado odazivamo kao sponzori, partneri pa čak i organizatori na plemenite akcije, sportske, obrazovne, kulturne i umjetničke aktivnosti. Uvijek smo spremni podržati ulaganje u djecu i mlade.
Što Špinu čini posebno prepoznatljivom i kolike napore ulažete da biste se održali na samom vrhu?
Prepoznatljivom je čini stalna briga o kupcu, salonima, djelatnicima. Posebnost Špine je sveobuhvatni pristup proizvodu, dobavljaču i samoj kvaliteti svega što nudimo kao i veliki napori oko uvođenja noviteta i inovativnih proizvoda. Na pitanje kolike napore ulažemo teško je odgovoriti, jer je jednostavno nemjerljivo s obzirom na situaciju u zemlji i uvjetima u kojima živimo. Aktivnosti su povećane za više od 100% na svim područjima, od same nabave do prodaje. Kada sve to uzmemo u obzir, mi kontinuirano rastemo zahvaljujući tržištu koje je prepoznalo proizvod koji nudimo, a to nije samo metar kvadratni puta količina i wc školjka puta količina već sve ono što ide uz to. Zadovoljni smo svojim poslovanjem.
Pokriva li tvrtka samo hrvatsko tržište ili i inozemno?
Tvrtka Špina djeluje u Hrvatskoj kroz maloprodajne distribucijske centre u Poreču, Puli, Rijeci, Varaždinu, Zagrebu i Splitu, dok kroz projekte djeluje na tržištima Slovenije, BiH, Srbije, Kosova i Crne Gore.
Recite nam u nekoliko riječi, kako razmišljate kao poduzetnik?
Moje osobno mišljenje je da su djelatnici kompanije najveća snaga i daleko najvažniji resurs u ostvarivanju dugoročno uspješnog poduzeća. Upravo zato u tvrtki Špina inzistiram na konstantnoj edukaciji i stručnom usavršavanju djelatnika. Uz to, Špina je i potpisnik kodeksa etike pri Hrvatskoj gospodarskoj komori što za nas predstavlja ozbiljan pristup i korektnost u svim poslovnim odnosima.
Koji su Vaši najveći uspjesi?
Najveći uspjeh na kojeg sam osobito ponosan je razvoj brenda Špina koji je postao prepoznatljiv u cijeloj Hrvatskoj, na prostoru ex-Yu pa i mnogo šire, od maloprodajnih kupaca, preko arhitekata i struke pa sve do velikih investitora s kojima surađujemo na projektima. Dugo smo vremena ulagali u razvoj tržišta i kompanije i to se kroz godine zaista isplatilo. Prvi značajan uspjeh tvrtke Špina bila je izgradnja poslovne zgrade u Poreču 2002. godine, gdje je i danas sjedište tvrtke. Za nas je to bila velika investicija, ali i značajna stvar za zajednicu jer smo time otvorili dodatna radna mjesta. Nakon toga slijedi izgradnja prodajnog centra u Puli, Rijeci, Varaždinu i Splitu čime se prodajni lanac širi na strateške pozicije u Hrvatskoj. Špina se u glavnom gradu Hrvatske, do nedavno svodila na mali prodajni salon u zapadnom djelu grada, uz projekte koji su se odrađivali u većoj mjeri iz Poreča. Od siječnja, kao što sam i spomenuo, otvoren je novi Špina salon u samom centru grada na vrlo atraktivnoj lokaciji tek par minuta hoda od glavnog trga. Već od samog otvorenja, neobično uređen salon privlači pozornost brojnih medija i prolaznika. Vjerujemo da ćemo otvaranjem ovako jedinstvenog salona potaknuti naše kupce na drugačije promišljanje uređenja prostora. Naime, zalažemo se da uređenje kupaonice ne bude puko kupovanje različitih potrepština, već prilika da kupac izrazi svoju kreativnost, da se poigra sa svojim idejama i da naravno, uređenje svog životnog prostora doživi kao pozitivno iskustvo. Kao podrška ovakvom pristupu tu su i naši prodajni savjetnici u salonima koji znaju prepoznati specifične potrebe i sukladno tome ponuditi odgovarajuće proizvode.
Koja je točka u Vašoj karijeri bila prekretnica – neki događaj, neki veliki klijent…
Prekretnica je bila kada smo 2002. godine gradili poslovnu zgradu u Poreču. Došli smo do faze da je objekt bio pod krovom te smo se našli u situaciji kada se trebalo odlučiti na velike korake. Ideja je bila da poslovni prostor dovršavamo postupno, kroz godine, u skladu s mogućnostima. Tada je zapravo došlo do prekretnice, jer smo odlučili preuzeti rizik i kreditom financirati dovršetak prodajnog salona, uredskih prostora i skladišta. Od 20.09.2002., datuma otvaranja prodajnog centra u Poreču, kreće ozbiljniji razvoj tvrtke Špina. Definirana je strategija i glavni ciljevi za desetogodišnji plan. U tom je razdoblju uspostavljena suradnja sa značajnim i velikim klijentima te smo podržani od strane brojnih kompanija koje su nam dale iznimno povjerenje. Sve je to ubrzalo razvoj tvrtke pa su ciljevi iz desetogodišnjeg plana ostvareni u rekordnom roku od 5 godina. Moram napomenuti da smo u 5 godina otvorili svih 6 prodajnih salona što je uključivalo kupnju zemljišta u Puli, Rijeci i Varaždinu, projektiranje objekata, izgradnja istih, opremanje na vrhunskom nivou, te zapošljavanje i educiranje preko 70 djelatnika.
Trud, vrijeme i odricanja koja su potrebna da se napravi ovako velik projekt teško je opisati riječima. Svakome tko je imao priliku nešto stvarati prepustit ćemo na prosudbu, a mi ćemo to dragocjeno iskustvo pretočiti u sve nove projekte koji su u razvoju.
Namjeravate li u budućnosti otvoriti još negdje prodajni salon?
Plan svakako jest u bližoj budućnosti proširiti maloprodajni lanac. Uz to, neki od budućih planova su i razvijanje zasebnih specijaliziranih programa u smjeru wellnessa.
Planiramo i brojne aktivnosti u zajednici, tako smo dogovorili suradnju s nekoliko udruga Grada Poreča; započeli smo ozbiljne investicije za porečki sport gdje smo odlučili podržati vrhunske rezultate rukometaša RK Poreč i odbojkašica OK Poreč, partner smo Barcelona dječjeg nogometnog kampa za područje ex-Yu, a bili smo i ovogodišnji sponzor ATP teniskog turnira u Umagu.
U velikoj smo mjeri prisutni na sajmovima i događanjima vezanima za struku. Tako je Špina bila pokrovitelj predavanja poznatog španjolskog arhitekta Francisca Mangada na arhitektonskom simpoziju Lone Dani Orisa u Rovinju. Simpozij je privukao preko 600 arhitekata iz regije koji su kroz tri dana slušali vrlo zanimljiva predavanja, ali i dobili mogućnost da luksuz prvog dizajn hotela u Hrvatskoj dožive na vlastitoj koži.
Što je više moguće trudimo se educirati naše partnere po pitanju trendova i noviteta na tržištu. Stoga smo početkom ove godine za preko 100 partnera organizirali vrlo zanimljive stručne prezentacije u raznim europskim kompanijama. Imamo jako puno planova za budućnost. Sigurni smo da će se sve i ostvariti.
Kao tvrtka otvoreni ste za sve vrste suradnje. Kod uređenja velikih projekata kao što su hoteli kako surađujete sa arhitektima i projektantima - kako ide taj proces?
Špina nudi cjelokupni program jer proizvode prezentiramo svim sudionicima u gradnji od investitora do projektanata i arhitekata kako bi odabir bio idealan. Da bi bio takav potrebno je da svi znaju što kupuju.
Jeste li ponekad naišli i na probleme kod npr. uređenja interijera? Ako jeste kako ste ih rješavali?
Gotovo da nema projekta na kojem ne naiđemo na neki problem, propust, reklamaciju i slično. To smatramo prilikom da se dokažemo u još boljem svjetlu i to nam je izazov. Uvijek se konzultiramo sa arhitektima, projektantima, dobavljačima i zajedno donesemo najbolje moguće rješenje.
Jeste li zadovoljni ostvarenim do sada?
Naravno! Napravili smo veliki posao. Dakako da tu naš posao ne završava jer, tko se ne razvija taj nazaduje. Pred nama još mnogo uzbudljivih projekata koje smo razradili i s kojima već krećemo u realizaciju.
Što želite poručiti mladim poduzetnicima kao uspješan poduzetnik s iskustvom?
Da se ne upuštaju u poduzetništvo. :) Šala..
Moj je savjet svim mladim ljudima, ne samo poduzetnicima, da budu uporni u onome što rade i da u tome teže biti izvrsni. Iz njihovog će se truda i rada onda početi rađati nova radna mjesta, nove životne prilike.
Dodatne informacije:
Špina d.o.o.
-Odjel marketinga-
Andrea Ćus
Mob: 099 227 0005
E-mail: a.cus@spina.hr