interijer

NAMJEŠTAJ I OPREMA

OBAVIJESTI

Izložba „Anti-dizajn/Trajne alternative“

Izložba „Anti-dizajn/Trajne alternative“
ULUPUH u ovoj godini organizira 43. zagrebački salon, izložbenu manifestaciju posvećenu prezentaciji suvremenog nacionalnog stvaralaštva na području primijenjenih umjetnosti i dizajna. Zagrebački salon jedna je od najdugovječnijih hrvatskih izložbenih smotri s kontinuitetom održavanja od 1965. godine, a na kojoj se u trijenalnom ritmu izmjenjuju različite likovne discipline. Središnja izložba bit će postavljena u prostorima Javne garaže Kvaternikov trg u Zagrebu.

11.03.2009.

interijerNET.hr

0

Svečano otvorenje Salona održati će se 19. ožujka 2009. u 19 sati, nivo -3 Javne garaže na Kvaternikovu trgu u Zagrebu, kojom prigodom će biti uručene i nagrade Salona: Velika nagrada, tri jednako vrijedne nagrade te nagrada za najboljeg mladog autora do 35 godina. Ocjenjivački sud Hrvatske sekcije AICA-e dodjelit će svoje priznanje.

  • 0

Izložba će biti otvorena od 19. ožujka do 6. travnja 2009., ponedjeljak-četvrtak od 11 do 20 sati, petak-subota od 11 do 22 sata, nedjelja od 11 do 15 sati.

43. zagrebački salon / primijenjene umjetnosti i dizajn, pod pokroviteljstvom je Gradskog poglavarstva i Ureda gradonačelnika Grada Zagreba, g. Milana Bandića, koji će i otvoriti središnju izložbu. Izložba je realizirana sredstvima Gradskog ureda za kulturu, obrazovanje i šport Grada Zagreba i Ministarstva kulture Republike Hrvatske, u suradnji s Veleposlanstvom Republike Poljske i Veleposlanstvom Kraljevine Nizozemske.

  • 0

Koncepciju Salona, pod nazivom „Anti-dizajn/Trajne alternative“ potpisuje kustosica i selektorica Silva Kalčić. Salon je usmjeren ka preispitivanju društvene odgovornosti autora/umjetnika koji kroz bavljenje odnosom oblika i sadržaja (forme i funkcije) radikalno preispituje društveni kontekst i trenutak u kojemu stvara. Društvena odgovornost autora podrazumijeva shvaćanje činjenica trenutka “sada” te kreativno reagiranje na zadanu situaciju na način iznalaženja, uvijek iznova, alternative mainstreamu u oblikovanju, kao u primjeru povijesnih i suvremene avangarde.

Na Salonu će biti prezentirano više od osamdeset radova hrvatskih umjetnika uz gostovanje nekoliko svjetski poznatih imena.

  • 0

Postav izložbe prati osvrt na sve grane primijenjenih umjetnosti. Modni dizajn radikalizira nova generacija kreatora –Ocjenjivački sud Salona posebno je primijetio rad hrvatske modne dizajnerice imena Patrizia Donà, www.laboratoriodona.com, koja živi i radi u Amsterdamu, kolekcijom Hommage à Remington (koja se u cijelosti izlaže na Salonu). Ideja za kolekciju proizašla je iz fascinacije pisaćim strojem branda Remington čiji je svaki dio umjetnica ponovno upotrijebila, reciklirala, kako bi proizvela razne "predmete za nošenje", od kojih neki funkcioniraju samo kao eksponati, dok su drugi u potpunosti uporabni (nosivi). Ti predmeti u procesu dekonstrukcije-rekonstrukcije gube svoju prvobitnu funkciju i oblik te stavljeni u novi kontekst dobivaju sasvim nov identitet.

  • 0

Modni dvojac Eko dizajn/ Damir Bedalov i Mladen Donadini predstavlja se radom Imitacija života. Autori su začetnici projekta koji reagira na trenutno stanje tekstilne industrije koja bazira svoju produkciju na jeftinoj masovnoj proizvodnji u istočnoeuropskim i azijskim zemljama te želi skrenuti pažnju društva na problem masovne proizvodnje i njezine posljedice na naš okoliš (potrošnja energije i zagađenje, odbacivanje odjeće nakon jednog nošenja). Eko-dizajn u svojoj kolekciji predstavlja modele koji su nastali reciklažom već postojećih odjevnih predmeta ili modnih dodataka proizvedenih masovnom proizvodnjom, redizajniranjem istih te njihovim ponovnim plasmanom na tržište.

  • 0

Hussein Chalayan jedan je od najistaknutijih britanskih modnih kreatora novije generacije. Dokaz je tome i izložba posvećena njegovu radu upravo otvorena u londonskom Muzeju dizajna. Na Salonu će biti prikazan njegov video rad Afterwords koji na inovativan način povezuje modu, arhitekturu i elektroničku tehnologiju, a zbog svoje tematike (bavi se problemom izbjeglištva i pitanjima identiteta), relevantan je i u kontekstu recentne povijesti naše regije. Afterwords govori o odmaku od dramske perspektive – predstavlja dnevnu sobu u kojoj je namještaj prekriven sivom tkaninom. Manekenke skidaju tkaninu koja postaje njihovim haljinama i sklapaju stolce koji postaju kovčezima. Stolić od mahagonija također se pretvara u geometrijsku i teleskopsku suknju. Afterwords se odnosi na mučnu situaciju kada trebate pobjeći od kuće u vrijeme rata i na ideju da sakrijete sve predmete koji su vam dragi.

  • 0

Naročito je zanimljiv videorad Babuška (haute couture kolekcija jesen-zima 1999/2000), nizozemskih dizajnera Vikora&Rolfa, koji posljednjih sezona rade i za jeftinu robnu marku H&M, demokratizirajući ideju stila. Načelo uslojavanja, layera, vizualizirano je superponiranjem devet odjevnih predmeta (pri čemu se gornji odnosi (referira) na, i u sebe ugrađuje donje slojeve) na statičnu, vrlo vitku i neindividualiziranu manekenku, ženu-lutku koja se okreće, izložena je, na metalnom postolju.

Olja Stipanović umjetnica je rođena u Hrvatskoj,  ali od 1992. živi u New Yorku. Na Salonu se predstavlja radom Šavovi koji je dosad izlagan na više izložbi u SAD-u, dok je ovo ujedno njeno prvo predstavljanje hrvatskoj publici. Stotinjak crteža u kombiniranoj tehnici na rižinu papiru te veziva, izloženo je kao instalacija velikih razmjera, a referiraju se tematski na ljudsko tijelo i kožu, koja kao granična zona tijela i mjesto kontakta s Drugim predstavlja neiscrpan izvor osobne, socijalne i kulturne fascinacije. Izvezene etikete provociraju svojevrsnu kontemplaciju o kategorizacijama i poistovjećivanjima, što kvare i unificiraju identitete umjetnika, istodobno stvarajući umjetne mreže i krnje percepcije koje isprepliću i strukturiraju svijet u kojem funkcioniraju.

  • 0

Društveno angažirani umjetnički rad Igora Grubića, East Side Story koji će na Salonu prvi put biti prezentiran u Hrvatskoj, potaknut je brutalnim reakcijama neonacističkih grupa i prisutnih građana na nastojanja aktivista da na Gay Prideu u Beogradu 2001. i Zagrebu 2002. izbore tzv. jednaka građanska prava za homoseksualne osobe. Dvokanalna video-instalacija donosi naizmjenično montirane televizijske snimke nasilja u oba grada te plesni re-enactment događaja u izvođenju članova jedne zagrebačke plesne trupe.

Projekt Bosanci van! (Radnici bez granica) Andreje Kulunčić nastao je u suradnji s građevinskim radnicima iz Bosne koji su izvodili radove na Modernoj galeriji u Ljubljani tematizira položaj marginaliziranih, nevidljivih najamnih radnika iz Bosne u Sloveniji. Krajnji produkt projekta bila je city-lights kampanja u centru Ljubljane koja s jedne strane osvještava stereotipno mišljenje o Bosancima u Ljubljani, a s druge nudi takve "dobre" uvjete života i rada Slovencima.

  • 0

Strip, figurice punjene lavandom, majice i značke, prezentiraju duhovit projekt mladog strip-crtača Vanča Rebca koji je zajedno sa scenaristom Tonijem Faverom (pseudonim Tonija Bobanovića, vlasnika glasovite konobe Dalmacijaland u Jelsi na Hvaru) osmislio lik Lavandermana, superjunaka otoka Hvara, tipičnog dalmatinskog galeba koji vrijeme najradije provodi u lokalnim diskotekama i popularnim konobama, a koji je nakon nesreće u pogonu za preradu lavande poprimio intenzivan miris te ljekovite biljke, te otad u ljubičastu trikou kruži vespom po Hvaru i pomaže gdje god njegove nove supermoći mogu poslužiti.

Na izložbi će biti prezentiran i Niskopodni tramvaj TMK 2200, Končar Elektroindustrije koji je od  puštanja u promet postao svojevrsni „zaštitni znak“ Zagreba i promijenio njegovu prometnu sliku. Riječ je o izvanrednom slučaju produkt-dizajna toga mjerila u Hrvatskoj.

  • 0

Područje arhitekture predstavit će se filmom  Koolhaas HouseLife o remek-djelu suvremene arhitekture novijeg doba, kući u Bordeauxu koju je 1998. dizajnirao Rem Koolhaas, jedan od najpoznatijih svjetskih arhitekata i teoretičara arhitekture / OMA. Za razliku od većine filmova o arhitekturi, ovaj video nije toliko usredotočen na objašnjavanje zgrade, njezine strukture i virtuoznosti izvedbe, nego nastoji omogućiti gledatelju da uđe u svakodnevnu intimu jedne arhitektonske ikone, da shvati suštinu njezine „modernosti“,  a to se ostvaruje kroz priče i svakodnevne poslove Guadalupe Acedo, domaćice i kućepaziteljice, kao i drugih ljudi koji se brinu za zgradu. Dok slijedimo Guadalupe i komuniciramo s njom, otvara nam se neobičan i nepredvidiv pogled na prostor i strukturu zdanja. Posebna projekcija filma bit će u Muzeju Mimara, 25.3. 2009 u 20 sati. Prezentacija ovog rada na Salonu je pod pokroviteljstvom Veleposlanstva Kraljevine Nizozemske u Zagrebu.

Arhitektonski studio MAD je iz Beijinga (Pekinga), Kina. Na Salonu će se preko digitalnih printeva većih dimenzija ilustrirati njihov konceptualni projekt pod nazivom „SuperStar_A Mobile China Town“ kojeg su izložili na izložbi Uneternal City u sklopu  11. biennala arhitekture u Veneciji 2008. godine. „Superstar: A Mobile China Town“ je MAD-ov odgovor na redundantnu i sve češće staromodnu prirodu suvremenog Chinatowna. Superstar je potpuno integrirana, koherentna i prije svega moderna verzija Chinatowna 20. stoljeća. To je mjesto u kojemu se može uživati u kineskoj hrani, kvalitetnim proizvodima i kulturnim događajima, benevolentan i samoodrživ virus: uzgaja vlastitu hranu, ne trebaju mu resursi grada-domaćina i reciklira sav svoj otpad; to je mjesto za život s autentičnom kineskom prirodom, centrima zdravog života, sportskim terenima i jezerima s pitkom vodom.

Od projekata vezanih uz arhitekturu treba još posebno izdvojiti interdisciplinarni projekt Platforme 9,81, grupe arhitekata, pod nazivom Vremenski svjetionici, koji se bavi društvenim i prostornim promjenama u lokalnom kontekstu potaknutim turizmom. Projekt je testiran na Lofotskom otočju na sjeveru Norveške, u polarnom krugu, gdje turizam polako preuzima sve veći udio u ekonomiji tog područja, a ribari i radnici u tvornicama ribe preko noći postaju kuhari, konobari i sobarice. Jedinstvene vremenske prilike otočja prepoznate su kao fokus novodolazećeg turističkog vala te je istraživanje rezultiralo projektom transformacije Lofota u meteorološki park postavljanjem vremenskih svjetionika, koji osim što funkcioniraju kao turističke atrakcije, podižu i kvalitetu lokalnoga života.

Etablirani hrvatski arhitekti Vinko Penezić i Krešimir Rogina prikazati će potpuno novi video rad vezan uz njihov projekt „Tko se boji vuka još u digitalnoj eri?“ predstavljen na Venecijanskom biennalu arhitekture 2008. godine.

Fotografija se često izostavlja iz revija primijenjene umjetnosti, iako ona to jest svojim razlogom nastanka i tradicionalnim poimanjem. Ovaj Salon posebno će se fokusirati upravo na produkciju u umjetničkoj fotografiji prezentacijom većeg broja radova domaćih autora poput IvaneVučić/Laboratorium, Željka Koprolčeca, Mare Bratoš, Antuna Maračića, SofijeSilvije, Duške Boban …

Samostalna izložba poljskog umjetnika Zbigniewa Libere Correct Me if I 'm Wrong u sklopu Salona bit će postavljena u Galeriji ULUPUH, od 21. do 31. ožujka. U recentnom ostvarenju, seriji fotografija „Pozitivi“ (2002/2003) Libera reproducira poznate novinske fotografije 20. stoljeća, mijenja ih tako da informacija postaje dijelom zabavne industrije: mučeni Che Guevara pridiže se iz posljednje postelje, zeza se i puši cigaru sa svojim egzekutorima; naga vijetnamska djevojčica koja bježi pred napalmskom bombom smješi se, poziraju nam, blistavih osmijeha, zatvorenici u nacističkom kampu. Liberin kontroverzni rad iz 1996, Lego. Concentration Camp, jest upravo nacistički logor sagrađen od lego kockica (na izložbi je zastupljen dizajn kutija), kao studija Foucaultove biopower, tehnologije moći. Korporacija je umjetniku na zahtjev donirala materijal ne znajući ništa o prirodi projekta, na što je Libera na izložene kutije napisao: ‘sponsored by lego Systems’. Kompanija je, dakako, nijekala umiješanost u priču.

‘Komunikativna’ lokacija središnje izložbe Salona, Javna garaža Kvaternikov trg, izabrana je u dogovoru s Organizacijskim odborom Salona. Takav je izbor i svojevrsni stejtment: garaže i parkirališta su najvažnija arhitektonska i urbanistička tema u Zagrebu i Hrvatskoj posljednjih godina. Izložba Salona (nimalo salonska) upuštena je na najnižu, -3 etažu, koja postaje izložbeni prostor velesajamskih dimenzija (tri i pol tisuće kvadratnih metara). Osim što je riječ o veliku i relativno neutralnu prostoru za izložbu u centru grada, garaža je i simboličko mjesto po sebi.

Vizualni identitet 43. zagrebačkog salona potpisuju Damir Bralić i Nikola Đurek, renomirani hrvatski tipografi, koristeći asocijativni plavi kolorit, koji je boja grada Zagreba, ali i nivoa garaže u koji je ‘uparkirana’ izložba te kao odjek upotrebe boje u cestovnoj signalistici. Signalizacija se izložbe za njezina trajanja stapa s cestovnom, obje ‘služe istoj svrsi’. Naime, reinterpretacija garaže u izložbeni prostor prizvala je rješenje koje nas standardiziranim jezikom prometnog označavanja vodi prema mjestu izložbe.

Likovni postav Salona potpisuje Darko Fritz, smještajući izložbene radove umjesto automobila na parkirna mjesta garaže. Umjesto automobila, promet je pješački, aleje parkirnih mjesta mogu se vidjeti i kao ulice; kretanje u prostoru određeno je postojećom organizacijom u prostoru, obilježenom parkirnim mjestima, a grafički u skladu sa standardnom prometnom i parkirnom signalizacijom: grafički dizajn legendi za radove prilagođen je grafičkom dizajnu parkirnih mjesta.

POPRATNA DOGAĐANJA - PROGRAM 43. ZAGREBAČKOG SALONA

21/ožujak

— 12 h, Zbigniew Libera: Correct Me if I’m Wrong, otvorenje izložbe, Galerija ULUPUH, Tkalčićeva 14

— 19 h, Zbigniew Libera, predavanje, Društvo arhitekata Zagreba

23/ ožujak

— 19 h, Milan Trenc, predavanje,Društvo arhitekata Zagreba

24/ ožujak

— 19 h, Milan Četić, Hewlett Packard, Digitalna revolucija u fotografiji, Treći val, prezentacija

Ivana Vučić, predavanje, Muzej Mimara

25/ ožujak

— 19 h, Silva Kalčić, predavanje

BekaFilms: Koolhaas HouseLife, 2008, video projekcija 58’, Muzej Mimara

26/ ožujak

— 19 h, Des preiries: Mali plesno-arhitektonski rječnik, 2005, video projekcija 19’

Privatizacija javnog prostora i javnost privatnog

prostora, Aktivizam ili/i projektiranje, okrugli stol, autor i moderator: Ivan Rupnik, arhitekt, profesor na Sveučilištu Harvard, Boston, SAD

30/ ožujak

— 19 h, Igor Franić: MSU Zagreb, predavanje, Muzej Mimara

1/travanj

— 18 h, Umjetnost kao dizajn, Ugrožena čestica – na putu od požarišta do kulturno turističkog proizvoda, Barbara Blasin, modna revija i tribina, Društveni centar Kino Mosor

Osoba za kontakt: Ivana Musić, PR i marketing 43. zagrebačkog salona

                             Tel: 01 4576 919, 091 7997557

                             e-mail adresa: imusic@43zagrebackisalon.com

PROJEKTIRANJE I SAVJETOVANJE

Pogledajte više u fotogaleriji

Portal interijerNET.hr koristi cookies (kolačiće) za prikazivanje stranica. Nastavkom pregleda ovih stranica pristajete na to da ih koristimo. Ukoliko to ne želite, postavke možete promijeniti u svojem pregledniku. Za nastavak kliknite gumb "Slažem se".

Slažem se