interijer

NAMJEŠTAJ I OPREMA

OBAVIJESTI

Međunarodni sajam namještaja (IMM) Koeln 2009: Trend report

Međunarodni sajam namještaja (IMM) Koeln 2009: Trend report
Kada kažemo IMM, mislimo na najveći sajam namještaja i unutrašnjeg uređenja koji se svake godine, sredinom siječnja održava u Koelnu, u Njemačkoj. Kao sajam koji posjeti stotinjak tisuća posjetioca, na kojem izlaže preko 1000 izlagača iz pedesetak zemalja, International Meoble Messe – IMM može si dozvoliti da diktira trendove za nastupajuću godinu ili više godina unaprijed.

08.02.2009.

Monika Galović Dumendžić, arh
Izabela Galović Ninić, arh
www.interijerNET.hr

0

Ove je godine, na prvi pogled, posjetiocu moglo pasti na pamet: Pa što se više novo može izmisliti, kakav to mora biti dizajn da me ostavi bez daha… No, u šetnji kroz mnogobrojne hale sajma vidjeli smo da se trendovi izdvajaju, nametljivo ili ne, ali se ipak prepoznaju:

  • 0

Sjedeće garniture su udobne, izrađene od pliša, a dobile su zaobljene, rekli bismo feminizirane oblike, te u poprilično dramatičnim bojama pozivaju da se ugodno u njih smjestimo.

Kombinacije raznoraznih polica kao zamjena za regale na koje smo navikli, ili pak police na kojima se uočava povratak klasike ponekad su nerazumljive bez promišljanja.

Ono što smo prošlih godina prepoznali kao naglasak na «cooking-eating-living» sada se seli u spavaće sobe i kupaonice.

Bijelo je i dalje mega-boja, a barokni ukrasi u dizajnu materijala za tapeciranje već su odredili sljedeću sezonu, kako u namještaju, tako i u modi.

  • 0

Muški dio svijeta napokon otkriva tematiku: «Kuća i dom» - za njih je namještaj koji je vrlo precizno tehnički izveden, u obliku višenamjenskih sustava s velikom mogućnošću kombinacija, mi bismo rekli – multifunkcionalno i pomalo komplicirano….

Uočili smo i klasike iz 80-ih u krom i crnoj led tehnologiji svjetla u policama i ormarima.

Sve u svemu: kreativnost je tražena.

  • 0

No, najvažnije od svega je što «eko-frendly» namještaj dominira u svim sektorima. Obnovljivi izvori sirovina i mogućnost recikliranja materijala koji se koriste pri izradi namještaja, presudan su kriterij za kupnju kod sve većeg broja potrošača.

I tu nalazimo DRVO kao najzastupljeniji materijal. Veliki povratak drva: u svim mogućim kombinacijama sa drugim materijalima, ponekad jednostavno kao da je netom uzeto iz prirode, često puta dizajnirano do savršenstva – DRVO je apsolutni pobjednik.

  • 0

Usred te svjetske priče o namještaju, pronašli smo i hrvatski štand na kojem je izlagalo sedam proizvođača: DIN Novoselec, DI Sekulić, Inkea, Lapibus, Mundus, Spin Valis i Tora-Brestovac. Uz njih koji su bili za zajedničkom štandu, na IMM-u je bila još jedna hrvatska tvrtka: Intera i to na zasebnom štandu.

  • 0

Hrvatski su proizvođači, uz pomoć Hrvatske gospodarske komore i Ministarstva regionalnog razvoja, šumarstva i vodnoga gospodarstva na ovom sajmu prisutni već treću godinu zaredom, povećavajući površinu izlaganja iz godine u godinu. Ove je godine izložbeni prostor bio velik 300 četvornih metara.

  • 0

Naši su proizvođači izložili drvene stolove, stolice, krevete, ormare… Dizajnom nisu zaostajali za ostalom elitom na sajmu, a uređenjem štanda čak su pred mnogima i prednjačili. Jednostavnost linija namještaja, puno drvo i ekološka završna obrada preduvjet su da se hrvatski namještaj plasira u inozemstvo. Upravo sve te tri točke zadovoljene su u slučaju naših izlagača.

  • 0

Preostaje jedino da im poželimo da ih dopadne dio velikog kolača od 111 milijardi USD koliko je Europska potrošnja namještaja. Tješi još i činjenica da je najveći dio namještaja prodan u Europi (27 država članica EU) i europskog porijekla.

  • 0

I za kraj navodimo interesantan podatak: prosječni iznos potrošen na namještaj po stanovniku Europske unije je 220 USD, dok je Njemačkoj to oko 500 USD. Dakle, ukoliko se drveni, kvalitetan namještaj visokog cjenovnog razreda ne može plasirati u domovini, možda se može u inozemstvu - tamo su ljudi već prepoznali vrijednost našeg hrasta i bukve, već su se uvelike vratili prirodi i vrlo su probirljivi kod selekcioniranja namještaja, ovisno o njegovom porijeklu i kvaliteti. Sam naziv dijela sajma u kojem se pretežito nalazio drveni namještaj razumljiv je čak i onima koji ne znaju engleski i dovoljno govori o vrijednosti koju nosi: SOLID.

Naši izlagači na sajmu IMM u Koelnu:

www.din.hr

www.inkea.hr

www.intera.hr

www.lapibus.hr

www.mundus.hr

www.sekulic.hr

www.spinvalis.hr

  • 0

PROJEKTIRANJE I SAVJETOVANJE

Pronađite više proizvoda u NAMJEŠTAJ I OPREMA

Portal interijerNET.hr koristi cookies (kolačiće) za prikazivanje stranica. Nastavkom pregleda ovih stranica pristajete na to da ih koristimo. Ukoliko to ne želite, postavke možete promijeniti u svojem pregledniku. Za nastavak kliknite gumb "Slažem se".

Slažem se