interijer

NAMJEŠTAJ I OPREMA

OBAVIJESTI

Galerija ULUPUH: Izložba "SIMBIOZE II" Vlado Pecić

Galerija ULUPUH: Izložba "SIMBIOZE II" Vlado Pecić
«Vladimir Pecić posljednjih godina svoje stvaralaštvo temelji na istraživanju keramičkoga medija, te njegova sagledavanja i tretiranja kao „jednakoga među istima“ u svome multimedijskome suvremenome izričaju. Izričaju u čijoj je potki, istina, keramika, ali je ta keramika uvijek u zajedništvu s drugim medijima - sa svjetlom i zvukom, te s ready made predmetima i s predmetima pronađenima u prirodi, gradeći tako objekte i instalacije čiji je govor onaj suvremene umjetnosti.

28.02.2008.

Galerija ULUPUH

0

Ono što se danas jasno može definirati kao njegov najnoviji, zaokruženi ciklus naziva „Simbioze“, sastoji se od dva dijela: „Simbioze I“, koji je nastao 2006. i „Simbioze II“, koji je nastao 2007/08. Začeci nastanka toga ciklusa počeli su se nazrijevati i nastajati još prije nekoliko godina, kad je ovaj autor krenuo razlagati svoju dotad kompaktnu (često skulpturalnu) i čvrstu formu i od nje stvarati „krhotine“. A onda od tih „krhotina“ instalacije, koje je združivao u ekspresivna zajedništva keramike s drugim materijalima, ponajviše staklom. Tad je, međutim, još postojala neka priča, koja se provlačila kroz već ambijentalne postave. Danas njegovi objekti i instalacije više ne pričaju priču, nego prenose zgusnutu poruku, a gledatelju se obraćaju direktno, aktivirajući ga vizualnim i taktilnim osobinama medija. Zato su njegovi najnoviji radovi vrlo rijetko figurativni, više su asocijativno simbolički, apstraktni i misaono-konceptualni. Pritom ipak valja zamijetiti da Peciću nije bitno samo što, nego i kako oblikuje. Jer on prema glini ima poseban odnos - onaj keramičarski; onaj zaljubljenika u glinu i poznavatelja svih njezinih tajni; onaj majstora svih vještina pri radu s njom: modeliranja, pečenja, bojenja, pa sve ono što se tu možda može nesmotrenome promatraču učiniti tek igrom, ili nekom „zafrkancijom“, ustvari je rezultat njegova dugogodišnjega proučavanja tehnologije rada. Proučavanja izgradnje forme. Ali i rezultat svojevrsnoga razvoja percepcije. Svi poznavatelji njegova opusa, malom digresijom, vjerojatno će se sjetiti ne samo njegovih vrsnih lončarenih formi otprije par desetljeća, nego i svih onih kiparskih, modeliranih formi, za njega karakterističnih, kod kojih je oduvijek pokazivao (i danas pokazuje) izraziti senzibilitet keramičara/kipara za odnos volumena i površine. Za ravnotežu masa i logiku odnosa punoga i raznoga, te za „tenziju u balansu“ unutarnjih sila kod keramičke skulpture. Ali i za profinjene vizualne igre svjetla i sjene na njezinu „plaštu“, te za decentne odnose boja. Pecić, međutim, nikada nije ostao isključivo kod toga.

Njegov autorski pristup je prolazio kroz mijene, pa je stilski put išao od kiparski-narativnoga, do misaono-sažetoga, a njegov poriv za eksperimentom u pravcu razlaganja i rastakanja forme, te u konačnici njezine transgresije. Danas se on sasvim udaljio od tradicionalnoga i od utilitarnoga pristupa keramici, pa konceptom prevladava priču, znakom slikovitost, a simbolikom predstavljačku prepoznatljivost, usmjeravajući pozornost na tvar - na glinu i njezine metamorfoze.

 

Glina u njegovim objektima i instalacijama rijetko nosi sjajnu, koloristički živopisnu glazuru, progovarajući najčešće prigušenošću kolorita, kroz koji se probija priroda same, čiste materije - njezina hrapavost, rustičnost, taktilnost, ali iznad svega toplina i podatnost. Tako je odmah u početku tu dokinuta svaka dekorativnost i slikovitost, ali je zato, zauzvrat, pojačana izražajnost i sugestivnost, te podvučena značenjska slojevitost. Likovni vokabular sveden je, pritom, na maksimalnu jednostavnost i sažetost, te na maksimalnu pročišćenost, kako bi komunikacija mogla biti što direktnija. Forma se pojavljuje u dva oblika: kao kompaktna i kao rastresita; kao sažeta i kao „dezintegrirana“ - ali uvijek elementarna i gotovo organska, funkcionirajući unutar instalacije kao neka realnost i punina, suprotstavljena nekoj praznini. Pa premda se na prvi pogled čini da je ta forma izgubila vezu s predmetnom realnošću i da je svedena na neodređeno apstraktno bivstvovanje, ona je ipak u sebi zadržala cijelo bogatstvo konceptualne slojevitosti, pokazujući veličanstvenu moć preobrazbe medija keramike i njezine beskrajne mogućnosti stalnih mijena. Ali unatoč svim mijenama (ili upravo zbog njih), Pecićeve forme, osobito „krhotine“, asociraju na oblike iz prirode; na zgusnute krajolike; na cjelinu makrokozmosa - ili na jezgru mikrokozmosa. Na veliku cjelinu i na malu jedinku. Svi ti kuglasti, plosnati, štapićasti i crvoliki „grumeni“, s otiskom dlana ili prsta i s utisnutim tragom nečijega dodira i prolaska, djeluju tako iskonsko - i tako svakodnevno. Kad im autor još pridruži istinski svakodnevne materijale i predmete, ili ih okruži dijelovima žive  rirode (grančice, drvca), tad ove simbioze postaju gusti zbir asocijacija, ali i senzacija, djelujući  nažno na osjetila, potičući čula, aktivirajući senzore, te čineći u percepciji pomake iz jedne u drugu prostorno vremensku kategoriju.

Ne treba previdjeti činjenicu da je Vladimir Pecić oduvijek bio veliki zaljubljenik u prirodu i  agovornik njezina očuvanja, pa zato i njegove „Simbioze“, u podlozi cijele koncepcije - ali i u svojoj osnovnoj poruci, imaju puno elemenata ne samo egzistencijalnoga, nego i ekološkoga. Jer on, kao i mnogi od nas, uvijek negdje u podsvijesti razmišlja o tome kako sačuvati prirodu - i očuvati suživot i komunikaciju s njom. Umjetnici su oni koji događanja u prirodi „iskonskije“ osjete u sebi - u svome krvotoku, svome mozgu, ispod svoje kože. I onda reagiraju svojom umjetnošću. Takav je i Vladimir Pecić. Ovdje, on je reagirao suvereno i suvremeno u svome mediju. Ali istodobno, reagirao je prirodno, humano - i ekološki angažirano.»   
Višnja Slavica Gabout

Vladimir Pecić rođen je 1948. u Zagrebu, gdje je 1968. godine završio Školu primijenjenih umjetnosti - Odjel keramičkih tehnika. Član je ULUPUH-a, LIKUM-a i HZSU-a (od 1971.).
Živi i radi kao samostalni umjetnik u Zagrebu.
Adresa: Zagreb, Britanski trg 8
Tel: 01 48 21 726, GSM: 091 52 67 155
e-mail: vladimir.pecic@zg.t-com.hr

Samostalne izložbe

1971. Zagreb Salon ŠPU

1988. Zagreb Portret galerija LIKUM

1990. Zagreb Portret galerija LIKUM

1993. Zagreb Galerija ULRICH - Keramoskulptura

1994. Zagreb Galerija ULUPUH - Keramoskulptura

1994. Zagreb Portret galerija LIKUM - Keramoskulptura

1995. Zagreb ART Centar - Karikatura

1996. Malinska Galerija KVARNER - Otoci

1996. Zagreb Portret galerija LIKUM - Keramoskulptura

1997. Zagreb Galerija PERMANENTA - Keramoskulptira

2000. Zagreb Galerija ULRICH - Keramoskulptura

2003. Zagreb Portret galerija Likum - Keramoskulptura

2004. Zagreb Galerija 5 Obiteljskog radija - Ptice

2005. Zagreb Portret galerija Likum - Keramoskulptura

2006. Zaprešić Galerija RAZVID - Simbioze I (objekti i instalacije)

2008. Zagreb Galerija ULUPUH - Simbioze II (objekti i instalacije)

Međunarodne izložbe

1973. Faenza (Italija) 31 Concorso internationale della ceramica

1974. Vallauris (Francuska) Quatrieme biennale internationale ceramique d’ art

1975. Faenza (Italija) 36 Concorso internationale della ceramica

1986. Barcelona (Španjolska) Ceramica contemporanea de Croacia

1992. Ljubljana (Slovenija) Galerija državne založbe Slovenije - ALKER

1992. Graz (Austrija) Fromme contempora - ALKER

1995. Ljubljana (Slovenija) JakopËeva galerija - Suvremena keramika u Hrvatskoj

1995. Lisabon (Portugal) Museo Nacional de Azuleo - Suvremena keramika u Hrvatskoj

Diplome i nagrade

1973. Faenza - Diploma - 31. Concorso internationale della ceramica d`arte contemporanea

1977. Nagrada - III trienale jugoslavenske keramike Subotica

1978. Faenza - Diploma - 36. Concorso internationale della ceramica d`arte contemporanea

1984. Zagreb - Otkup za Muzej za umjetnost i obrt

Radovi u javnom prostoru

1983. Turističko društvo grada Zagreba - “Stari Zagreb”

2006. Zagreb, Obiteljski radio – Ptice

Umjetničke kolonije

1989. Aktivni sudionik u radu umjetničke kolonije u Našicama

1992. Aktivni sudionik ALKERA - Bedekovčina, Ilovac - Karlovac

1999. Aktivni sudionik u radu umjetničke kolonije u Našicama

Skupne i žirirane izložbe

1971. Zagreb - Salon ŠPU

1972. Zagreb - MUO - Keramika 1

1972. Beograd - Likovna galerija kulturnog centra - Keramika 1

1973. Rijeka-Rovinj - Pomorski i povijesni muzej - Keramika 2

1973. Zagreb - Galerija Lotrščak - Keramički tanjuri

1974. Beograd - Subotica II triennale jugoslavenske keramike

1976. Zagreb - Izložbeni salon doma JNA - Keramika

1976. Zagreb - MUO - Keramika 3

1977. Subotica-Beograd - III triennale jugoslavenske keramike

1978. Ljubljana - Galerija ARKADE Aktualnosti v sodobni hrvaški keramiki

1980. Subotica-Beograd - IV triennale jugoslavenske keramike

1984. Zagreb - MUO - Suvremena hrvatska keramika

1984. Zagreb - MGC Gradec - I svjetski triennale male keramike

1986. Zagreb - 21. zagrebački salon

1986. Subotica-Beograd - VI triennale jugoslavenske keramike

1987. Zagreb - MGC Gradec - II svjetski triennale male keramike

1989. Subotica-Beograd - VII triennale jugoslavenske keramike

1990. Zagreb - MGC Gradec - III svjetski triennale male keramike

1991. Zagreb - ART FAIR

1992. Zagreb - 27. zagrebački salon

1992. Zagreb - Galerija ULUPUH - ALKER

1992. Karlovac - Gradski muzej - ALKER

1992. Sisak - Veliki kaptol - ALKER

1993. Zagreb - Galerija ULRICH - Grad Zagreb

1993. Zagreb - Paviljonček ULUPUH - U susret Triennalu

1993. Zagreb - Meštrovićev paviljon IV svjetski triennale male keramike

1994. Zagreb - MGC Gradec - Suvremena keramika u Hrvatskoj

1994. Zagreb - 29. zagrebački salon

1994. Zagreb - Galerija ULUPUH - Zvuk zemlje

1995. Zagreb - Galerija ULUPUH - Hrvatska portretna karikatura

1996. Zagreb - 31. zagrebački salon

1997. Zagreb - Dom hrvatskih likovnih umjetnika V svjetski triennale male keramike

1997. Zagreb - MGC Fortezza - Velika izložba keramičkog tanjura

1998. Zagreb - Galerija ULRICH - 50 godina LIKUMA

1999. Zagreb - Galerija ULUPUH - Dosjetka

2000. Rijeka - Galerija Grad - Maska 2000.

2000. Zagreb - Izložbeni salon Izidor Kršnjavi Povratak kulturi keramičkog mišljenja

2001. Zagreb - Galerija ULUPUH - Keramika malog formata

2001. Zagreb - Galerija ULRICH - Dati Ću vam novo srce

2002. Zagreb - Umjetnički paviljon - 37. zagrebački salon

2002. Zagreb - Galerija ULRICH - Likumove generacije

2003. Zagreb - Izložbeni salon Izidor Kršnjavi - Keramika plus

2003. Zagreb - Galerija Zvonimir - Keramika Sisak 1700

2004. Zagreb - Galerija ULRICH - Likumove generacije

2005. Zagreb - Galerija ULUPUH - Erotika ili utopija

2005. Zadar - Kapetanova kula - Erotika ili utopija

2005. Zagreb - Galerija ULRICH - Likumove generacije

2006/07. Zagreb - Galerija ULUPUH - Keramička ploča: polje asocijacije, naracije i akcije

2006. Zagreb - Galerija ULRICH - Likumove generacije

2007. Zagreb - Galerija ULUPUH - Oblik, zvuk, svjetlo, pokret i keramika kao koncept

2007. Zagreb - Galerija ULRICH - Likumove generacije

PROJEKTIRANJE I SAVJETOVANJE

Pronađite više proizvoda u NAMJEŠTAJ I OPREMA

Portal interijerNET.hr koristi cookies (kolačiće) za prikazivanje stranica. Nastavkom pregleda ovih stranica pristajete na to da ih koristimo. Ukoliko to ne želite, postavke možete promijeniti u svojem pregledniku. Za nastavak kliknite gumb "Slažem se".

Slažem se